Isnin, 13 Disember 2010

Akan Datang: Thor

Posted by peaqour On 11:02 PG 0 comments

Korang kenal siapa itu Thor? kepada peminat komik Marvel dan super superhero Marvel korang sure kenal Thor ni kan.! Thor adalah salah seorang superhero ciptaan komik Marvel sebaris dengan Iron Man, Hulk, dan lain lain. Thor juga akan mengikut jejak langkah watak superhero seangkatan dengan dia di Marvel untuk difilemkan dan berita baiknya ia akan ditayangkan pada tahun depan. Filem ini jugak dikatakan adalah sebagai persediaan sebelum filem geng geng superhero di dalam satu filem diterbitkan iaitu filem yang sangat sangat sangat ditunggu tunggu iaitu The Avengers pada 2012. Dalam The Avengers tu akan menggabungkan Iron Man, Captain America, Hulk, Bat Man, Thor, Nick Fury, Hawkeye, Black Widow dan ramai lagi. Berita baik lagi, Paramount Pictures dan Marvel Studios dah keluarkan trailer filem tersebut baru baru ni. Apa lagi meh tengok kat bawah ni.




Ini pulak poster filem Thor.


Sikit pasal filem Thor ni, ianya akan dilakonkan oleh pelakon Australia Chris Hemsworth (dalam filem Star Trek dia jadi bapak Kapten Kirk) sebagai Thor, Natalie Portman (Star Wars, Princess Amidala remember?) sebagai chenta hatinya di bumi, Anthony Hopkins (takkan tak kenal, legend nih dari Silence of the Lambs, Hannibal, Meet Joe Black) sebagai odin bapak Thor dan juga raja Asgard, Tom Hiddleston sebagai saudara Thor yang berniat jahat iaitu Loki, serta Edris Elba (Takers), Rene Russo (Ransom, Thomas Crown Affairs) dan ramai lagi.

Tarikh tayangan, kalau takde aral dalam bulan May 2011.

Sinopsis Sket


Berkisar tentang seorang yang bernama The Mighty Thor, seorang pahlawan yang kuat tapi sikapnya yang berlagak tindakan yang nekad menyebabkan menyalakan kembali perang kuno. Thor kemudian dihukum turun ke bumi dan terpaksa hidup di kalangan manusia. Di bumi, Thor belajar apa yang diperlukan untuk menjadi seorang pahlawan sejati dan pada ketika itulah penjahat paling berbahaya dari dunia Asgard datang untuk menyerang Bumi.

Info kredit kepada Comingsoon.net dan iMDB.

0 comments:

Catat Ulasan