Jumaat, 12 November 2010

Akan Datang: Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1

Posted by peaqour On 4:43 PTG 2 comments


Ini adalah kali pertama aku buat entry Pre-Movie, aku khususkan untuk filem filem yang belum atau lama lagi nak ditayangkan di pawagam.

Harry Potter adalah buku kegemaran aku sejak ianya mula popular di seluruh dunia. Aku beli buku dia setiap siri, sebelum buku dia keluar aku sama-sama tempah kat MPH supaya aku tak ketinggalan membaca pengembaraan terbaru si Harry Potter dan rakan rakan. Bagi aku J.K. Rowling memang seorang penulis yang genius. Imaginasi dia di dalam dunia ahli sihir memang tinggi.

Tapi sayangnya bila buku-buku tulisan beliau difilemkan, hasilnya agak mengecewakan bagi peminat peminat buku Harry Potter. Ye la, dah la tak ikut buku sebijik sebijik, kadang kadang ada pulak babak yang ditambah untuk menyedapkan cerita, ada pulak watak yang sepatutnya ada tapi dalam filem takde pulak. Tapi apa apa pun usaha membawa buku Harry Potter ke layar perak sesuatu yang bagus. Peminat bukunya tak perlu lagi nak berimaginasi tentang sesuatu babak di dalam plot buku tersebut, terus aje tengok dari filemnya bagaimana sesuatu scene atau environment dunia sihir. Sebab pengarahnya sure akan berbincang dengan J.K. Rowling sebelum ianya ditransferkan kepada layar perak, of course dia akan bagi approval, sama ke tak macam apa J.K. Rowling sendiri bayangkan.

Pada tahun ni, filem yang paling dinanti nantikan ni sudah pun masuk ke buku yang terakhir. Tapi buku yang terakhir ni telah dipecahkan kepada 2 bahagian. Mungkin nak mengelakkan lebih banyak scene di dalam buku tertinggal, ini membuatkan filem ini semakin menarik. Tapi yang tak bestnya bahagian kedua kena tunggu setahun lagi, baru dia betul betul habis.

Aku sebenarnya nak share gambar gambar scene untuk filem Harry Potter and the Deathly Hallows - part 1 ni, tapi tetiba macam terbanyak pulak tertulis kat atas tu. Siapa yang dah pernah tengok gambar dibawah boleh teruskan blog walking ke bloger lain, siapa yang baru first time tengok enjoy gambar gambar di bawah.
 
Kredit untuk http://www.comingsoon.net/ untuk semua gambar gambar scene filem di atas. Aku memang suka masuk website nih untuk perkembangan terkini filem filem yang aku minat.

2 comments:

kalau tk silap...part 1 akan ditayangkan minggu depan kan...?

tk sabar nk tgk... mmg tk pernah miss.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CHEATING IN EXAMS

ye betul... dah tgk blom..? kasi komen sket..

Catat Ulasan