Jumaat, 29 Jun 2012

Apps Percuma Untuk iPhone/iPod/iPad

Posted by peaqour On 12:13 PTG 0 comments

Pada mereka yang menggunakan produk iOS keluaran Apple; iPhone / iPod / iPad, mereka adalah sangat bertuah sebab Apple menyediakan AppsStore yang mengandungi aplikasi yang paling banyak dihasilkan dan dijual di dunia kalau nak dibandingkan dengan Android. Terutama sekali applikasi games, tak lupa juga ebook, aplikasi untuk produktiviti, hiburan, sukan dan macam-macam kategori lagi. Apple menawarkan aplikasi yang menarik, berkualiti tinggi dan dengan harga yang berpatutan.

Lagi yang paling best, bila dah ada banyak aplikasi yang ditawarkan mereka juga selalu menawarkan aplikasi yang berbayar secara percuma atau mereka membuat jualan murah / sale tetapi untuk tempoh tertentu saja. Walaupun ada banyak aplikasi yang menarik yang mereka tawarkan secara percuma, tapi kebanyakkannya yang percuma adalah terhad dalam masa kita menggunakan aplikasi tersebut dan secara tak langsung merencatkan mood kita semasa menggunakannya. Contoh bila game yang free kebanyakkan pengeluar game berkenaan menyekat pengguna dengan hanya boleh bermain pada level tertentu saja lepas tu kalau nak teruskan kena dapatkan yang berbayar. Tak syok kan!

Sejak daripada bulan lepas, AppStore di iTunes telah merombak beberapa perubahan pada antaramukanya dan antara yang menarik yang ditambah ialah aplikasi yang diberikan percuma. Macam minggu ni mereka memberikan aplikasi Little Fox Music Box iaitu aplikasi yang sesuai untuk kanak-kanak menyanyi lagu-lagu macam Old Macdonald Had a Farm etc. Macam minggu lepas ada aplikasi game Pinball Arcade Monster Bash yang mana harga asalnya $0.99. Bestkan!

Ok cuba tengok aplikasi yang disenaraikan kat bawah ni, semuanya ialah aplikasi full version yang ditawarkan untuk korang download percuma je tapi pada tempoh tertentu saja. So apa lagi kalau rasa macam best, review kata menarik, download sajaaa...

1. Flight Control Rocket ($0.99) --> Percuma

Boleh install pada:  iPhone, iPod dan iPad.

Ini ialah game mendaratkan kapal angkasa pada landasan yang betul. Sonang yo... 



2. Mini-Beasts ($0.99) --> Percuma


Boleh install pada:  iPhone, iPod dan iPad.

Ini pulak game tembak-tembak dari ada kenderaan... tujuan dia ialah memusnah monster yang sedang mengejar kita. Selamat menembak.



3. Big Win Baseball ($0.99) --> Percuma



Boleh install pada:  iPhone, iPod dan iPad.

Game baseball, pada sesapa yang minat baseball boleh la cuba-cuba mendownload. Pada yang tak gemar bersukan di luar boleh la bersukan dalam game ajer... haha




4. Little Fox Music Box ($2.99) --> Percuma





Boleh install pada:  iPhone, iPod dan iPad.

Ini bukan game, tapi adalah satu aplikasi khusus untuk toddler. Aplikasi ini mengandungi lagu-lagu untuk kanak-kanak dengan paparan animasi yang menarik minat mereka. Memang rugi kalau tak download sebab memang sangat berbaloi. Kalau habis tempoh percuma dia, harga dia $2.99 tau. Better download je.

Tengok video aplikasi ni kat sini http://youtu.be/M9yefxXVc0E

Okey cuba-cuba download dulu ye. Tapi kena cepat-cepat takut-takut tempoh percuma dah habis.



0 comments:

Catat Ulasan