Isnin, 2 Julai 2012

Filem Filem Best 2012 : Julai - Disember

Posted by peaqour On 3:25 PTG 9 comments



Dalam tahun 2012 sejak Januari kita dah banyak menonton filem-filem menarik di panggung. Ada filem yang ditunggu-tunggu macam The Avengers, Battleships, Ghost Rider: Spirit of Vengeance, Abraham Lincoln: Vampire Hunter dan macam-macam lagi lah. Jom pulak kita tengok apa lagi filem-filem yang dijangka menarik untuk kita tonton untuk separuh yang kedua tahun 2012 pulak ye.


Get ready geng, here come the list

1. The Amazing Spider-Man (baca review klik sini)



Tarikh Tayangan: 3 Julai 2012


Pengarah: Marc Webb


Pelakon Yang Ada: Andrew Garfield, Emma Stone


Kenapa dia best: Dah nama citer Spiderman, watak superhero yang terkenal dari bapak budak yang membesar dengan watak ni sampailah ke kanak-kanak zaman sekarang semua kenal sapa Spiderman. Kali ni ianya bukan sambungan filem Spiderman sebelum-sebelum ni, tapi telah diolah mengikut acuan pengarahnya juga yang baru, bukan lagi Sam Raimi. Kalau sebelum ni Spiderman ada sisi humornya tapi nampaknya filem yang baru ni Spidermannya lebih serius. Memang tak sabar nak tunggu.


Trailer:



2. Ice Age 4: Continental Drift


Tarikh Tayangan: 12 Julai 2012

Pengarah: Steve Martino, Mark Thurmeier


Pelakon Yang Menyumbang Suara: Ray Romano, Queen Latifah, Jennifer Lopez, John Leguizamo, Denis Leary, Nicki Minaj, Drake, Sean William Scott, Patrick Stewart


Kenapa dia best: Edisi ke-4 Ice Age kali ni lagi banyak menggunakan suara penyanyi-penyanyi terkemuka seperti Jennifer Lopez dan Nicki Minaj, Drake. Filem animasi ni membawa kita ke zaman pra-sejarah, zaman ais dengan telatah binatang yang paling kita suka iaitu Scrat si tupai yang tak habis-habis kejar buah berangan. Jugak yang best watak Sid si sloth yang bodoh-bodoh alang tapi tetap merupakan kawan baik kepada gajah mammoth Manny dan Diego si harimau taring panjang. Kali ni diorang semua menghadapi konflik yang berbeza dimana terbentuknya benua-benua menyebabkan Manny dan kawan-kawan dia terpisah dengan keluarganya dan juga ancaman daripada lanun. Sure kelakar so bawak anak-anak korang ke pawagam, ada versi 3D jugak pada yang minat 3D.


Trailer:



3. The Dark Knight Rises

Tarikh Tayangan: 19 Julai 2012


Pengarah: Christopher Nolan

Pelakon Yang Ada: Christian Bale, Anne Hathaway, Liam Neeson, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Gary Oldman, Morgan Freeman, Michael Caine


Kenapa dia best: Batman semestinya satu lagi filem superhero yang paling ditunggu-tunggu seluruh dunia. Seorang superhero yang sentiasa cool dengan suara garau dia, dengan gadget-gadget keliling pinggang, kereta, motorsikal, jet dan bot yang canggih, berpengkalan di bawah gua di bawah mansion dia. Lagi ada watak-watak baru yang semua orang nak tengok macam Cat Woman dan penjahatnya kali ni ialah Bane. Kalau filem Batman yang lepas Dark Knight membuatkan kita rasa tak sedar lebih 2 jam berlalu disebabkan jalan ceritanya dan lakonan pelakon-pelakon yang best, kita tunggu pulak sambungannya kali ni. Best ke tak?

Trailer:






4. Total Recall



Tarikh Tayangan: 2 Ogos 2012

Pengarah: Len Wiseman

Pelakon Yang Ada: Collin Farrell, Kate Beckinsale, Jessica Biel, Bill Nighy


Kenapa dia best: Kalau korang ingat, tahun 1990 dah ada satu filem tajuk yang sama jugak lakonan Arnold Schwarzenegger tapi Total Recall tahun ni dikatakan bukan remake kepada filem Arnold tuh. Sebaliknya ianya diadaptasi daripada sebuah cerita pendek  'We Can Remember It For You Wholesale' oleh Philip K. Dick. Kalau tengok pada trailer dia memang macam syok dan ada ciri-ciri macam Total Recall yang lama. Mungkin juga ini filem untuk menaikkan semula nama Collin Farrel yang lama dah tak jadi hero. Tapi sure ramai jugak yang nak tengok filem ni sebab ada antara awek hot di Hollywood iaitu Jessica Biel.

Trailer:






5. Bourne Legacy


Tarikh Tayangan: 9 Ogos 2012


Pengarah: Tony Gilroy

Pelakon Yang Ada: Jeremy Renner, Edward Norton, Rachel Weisz


Kenapa dia best: Filem ni pelik sikit, tajuk dia Bourne Legacy tapi watak utamanya sebelum ni iaitu Jason Bourne lakonan Matt Damon takde. Hero untuk filem ni wataknya ialah Aaron Aziz Cross. Tak tau la kenapa macam tu maybe gimik untuk peminat setia filem francais Bourne sebelum ni untuk tengok apa hal pulak takde Jason Bourne dalam filem ni. Tapi kita pasti akan dihidangkan dengan aksi gaduh-gaduh yang best pastu pelakon pun yang terhangat masakini iaitu Jeremy Renner dan ada lagi Rachel Weisz dengan Edward Norton. Mesti best.

Trailer:





6. Expendables 2: Back For War

Tarikh Tayangan: 16 Ogos 2012

Pengarah: Simon West

Pelakon Yang Ada: Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Jet Li, Jason Statham, Liam Hemsworth, Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Chuck Norris, Novak Djokovic (????)


Kenapa dia best: Apa jadi kalau kita satukan semua hero-hero filem-filem aksi terhebat dunia dalam satu filem? Tak ke huru-hara jadinya. Sapa nak jadi hero kalau dalam tu semua hero? Korang tengok la sendiri kat atas tu list pelakon dia. Yang paling aku tak paham ada Novak Djokovic tuh, apa pulak pemain tenis pun ada sekali. Seriously filem yang pertama Expendables ni aku tak tengok lagi... haha.. tapi ianya tetap menarik dengan kehadiran semua hero-hero filem aksi berlakon dalam satu filem. Sure nak tengok kan... sure gempak punya.

Trailer:






7. Taken 2


Tarikh Tayangan: 4 Oktober 2012

Pengarah: Olivier Megaton

Pelakon Yang Ada: Liam Neeson, Famke Jannsen, Maggie Grace


Kenapa dia best: Mereka yang teruja untuk menunggu filem ni ialah mereka yang pernah menonton filem sebelumnya; Taken beberapa tahun lepas. Dengan plot ceritanya yang best, aksi gaduh-gaduh pun best. Pendek kata memang best la. Better korang tengok filem yang pertama dulu sebelum tengok filem yang kedua ni.

Trailer: klik sini


8. James Bond: Skyfall

Tarikh Tayangan: 1 November 2012

Pengarah: Sam Mendes

Pelakon Yang Ada: Daniel Craig, Ralph Fiennes, Judy Dench


Kenapa dia best: Setakat ni belum ada heboh-heboh pasal filem terbaru James Bond ni dan aku pun hampir-hampir terlepas pandang filem ni. Kenapa filem ni best? Of course la sebab kita semua dari kecik dah tengok filem-filem James Bond. Kita suka tengok gadget-gadget yang dia gunakan, suka tengok awek-awek dia yang cun melecun yang semua dapat kat dia je. So tengok je lah nanti.

Trailer:



9. The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2



Tarikh Tayangan: 22 November 2012

Pengarah: Bill Condon

Pelakon Yang Ada: Robert Pattinson, Kristen Stewart, Taylor Lautner, Ashley Greene, Dakota Fanning


Kenapa dia best: Apa pulak tak bestnya bila Robert Pattinson membuatkan semua gadis-gadis dan mak-mak orang jatuh cinta pada dia. Sebab filem ni la, semua orang suka tengok filem pontianak mat saleh. Ini merupakan filem terakhir untuk saga twilight ni. Personally aku yang pernah baca novel ni, part 2 ni pasti yang paling best sebab pertempuran terakhir antara segala pontianak yang ada dengan keluarga Cullen yang juga meminta tolong daripada geng-geng pontianak yang rapat ngan diorang. Masa ni jugak muncul pontianak yang ada macam-macam power tapi yang paling best ialah power pontianak baru iaitu Bella. Apa kuasa dia..? hehe.. kena la tunggu bulan 11 ye.

Trailer:





10. The Hobbit

Tarikh Tayangan: 13 Disember 2012

Pengarah: Peter Jackson

Pelakon Yang Ada: Martin Freeman, Ian McKellen, Andy Serkis, Cate Blanchett, Hugo Weaving, Orlando Bloom, Elijah Wood


Kenapa dia best: Ini bukanlah filem sambungan The Lord of The Rings, tapi lebih kepada prekuelnya iaitu di zaman sebelum frodo dewasa. Watak utamanya ialah atuk frodo iaitu Bilbo Baggins dalam pengembaraannya dengan Gandalf sehinggalah macam mana dia boleh mendapat cincin lagenda dan juga macam mana dia boleh berjumpa dengan watak yang kita paling ingati dalam The Lord of The Rings iaitu Gollum. Memang tak sabar nak sampai bulan 12 macam nih.

Trailer:


9 comments:

Dah lama tak menonton wayang. Rasa ketinggalan betul.. :(

Salam Encik Anif, takpe wayang ni sekadar hiburan je untuk mereka yang hobi tengok wayang. Ikutkan boleh je tunggu keluar kat torrent pastu donlod. :)

Anyway tengkiu sudi baca senarai movie movie akan datang, kalau free free gi la nonton di panggung panggung berdekatan.

Usop,
Hobbit tu mainly cerita pasal Bilbo tu la ek? Tak nampak kelibat si Frodo pon.

Zura, Hobbit kan buku berasingan daripada trilogy LOTR... dia memang story pasal Bilbo masa muda, macam mana dia dapat cincin tu daripada Gollum... bukan zura ada baca ke buku dia...?

Oooo ye ke? Tak tau pon. Tak pernah baca sebuah buku pon dari trilogy LOTR tu. Kalo buku2 si Potter tu, memang habis baca kesemua. Huhu!

Agak2 best tak? Si Bilbo time muda tu tak kiut macam Frodo la, habis tu camno nak semangat gi tengok ni? Haish!

Bilbo masa muda muka dia macam Pippin... haha. Lambat lagi pun zura... bulan december la... baik gi tengok Spiderman dulu ke, Ice Age dulu ke...

Pippin? Haha! Pippin lagi kiut tau. Bilbo masa muda macam tak cukup x-factor jek.

Dec? Lambat benor tu. Sambungan si Bella and Edward pon lambat lagik. Spiderman, Batman tu.. nak tunggu download jek. Hehe!

Ok, dah tekan butang atas.

(blog Usop bahasa Melayu kan? :D)

Catat Ulasan