Isnin, 2 Julai 2012

Video: Semua gol Spain vs Italy Final Euro 2012

Posted by peaqour On 9:04 PG 0 comments


Tahniah untuk pasukan Sepanyol atas kejayaan diorang menjadi juara Euro edisi 2012 buat kali ke dua berturut-turut. Sepanyol mencipta sejarah menjadi pasukan pertama menjuarai 3 kejohanan utama dunia secara berturut-turut iaitu Euro 2008, World Cup 2010 dan Euro 2012. Sayang sekali buat pasukan Itali kerana gagal menunjukkan aksi cemerlang mereka sebagaimana mereka menewaskan Jerman haritu.

Mintak maaf semua yang masuk ke post ni, nampaknya tuan punya video tak bagi embedkan video dia ke tempat lain. Cuma boleh ditonton di youtube sahaja. Klik pada link dalam kota youtube di bawah untuk melihat semua gol-gol yang dijaringkan semasa final Euro 2012. Minta maaf lagi sekali ye geng.



Trivia Euro 2012

+ Pasukan Ireland merupakan pasukan yang paling tua kerana Trappatoni memilih pemain rata-rata  mereka yang berusia kerana mahukan skuad yang berpengalaman. Yang paling tua ialah Shay Given berusia 36 tahun dan yang paling muda James McClean berumur 23 tahun.


+ Pasukan yang paling muda pulak ialah pasukan Jerman yang mana kebanyakkannya berusia awal 20-an. Yang paling tua didalam skuad Jerman ialah Miroslav Klose berumur 33 tahun.


+ Pemain paling tua beraksi di Euro 2012 ialah pemain Greece, Kostas Chalkias berumur 38 tahun.


+ Pemain paling muda pulak merupakan pemain pertahanan kiri Belanda, Jetro Willems yang baru 18 tahun, baru lepas SPM kalau kat Malaysia.


+ Pasukan Ireland merupakan satu-satunya pasukan yang mana semua pemainnya tidak bermain di liga negara mereka. Semua yang berada di dalam pasukan Ireland bermain di liga luar.

*kredit buat futebolxi atas video youtube gol-gol yang dijaringkan masa final ni.

0 comments:

Catat Ulasan